Welcome to Havenhotel Texel
This information about COVID-19 measures is in Dutch only
Wij doen ons uiterste best de voorschriften van het RIVM zo goed mogelijk uit te voeren. Helaas betekent dit dat uw verblijf bij ons met minder vrijheden en mogelijkheden gepaard gaat. De maatregelen vragen van ons team ook veel extra werkzaamheden om alles in goede banen te leiden. We vragen uw begrip voor deze uitzonderlijke situatie.
Hotel
- Bij Havenhotel Texel laten we voorlopig alleen gasten toe met een hotelreservering
- De check in/check out is aangepast.
- Betalingen graag per vooruitbetaling of per pin
- Wij hebben geen lift en op de trap heeft opgaand verkeer altijd voorrang.
- We verzoeken u met klem om ook buiten het hotel medewerking te verlenen aan social distancing richtlijnen zodat iedereen kan genieten van het eiland Texel. Er is voldoende ruimte op de stranden en de fietspaden. In de dorpjes en de winkels is extra aandacht vereist, houdt rekening met looproutes.
Eten en drinken
- Het restaurant is aangepast zodat er ruime afstand tussen de tafels is gegarandeerd.
- Wacht bij de entree van het restaurant tot de gastvrouw u naar uw tafel begeleid
- Belangrijk: De voorschriften van het RIVM laten op dit moment nog niet toe om bij elkaar aan tafel te gaan zitten als u niet tot een samenwonend gezin behoort. Wij betreuren dit ten zeerste, maar wij moeten ons schikken naar het protocol van KHN. We vragen uw begrip voor onze positie.
- Uw tafel is altijd goed te bereiken, maar gaat u alstublieft niet door het restaurant lopen. Ook voor uw kinderen vereist dat enige discipline.
- In ons eetcafé en op het terras zijn vergelijkbare maatregelen getroffen. Helaas is daarmee ook de capaciteit aanzienlijk beperkt en loopt u kans geen plekje te kunnen bemachtigen. Reserveer daarom op tijd.
- Tafels en stoelen worden na uw vertrek schoongemaakt.
- De medewerkers serveren drankjes en maaltijden met een trolley tot aan uw tafel en bewaren zo afstand. We vragen u het daar zelf vanaf te pakken. Hierbij kunt u blijven zitten.
- We vragen voor de lunch en of diner bij de receptie een tijd te reserveren. Zo voorkomen we opstoppingen. Dit maakt het kiezen van een “eigen favoriete tafel” helaas niet mogelijk.
Diner
- Om ervoor te zorgen dat alle gasten bij ons kunnen dineren is het nodig om vooraf een zitting voor het diner te reserveren. U heeft de keus voor een tafel tussen:
- Vroege zitting om 17:00 uur
- Late zitting om 19.45 uur
De medewerkers van Havenhotel Texel:
- Zijn getraind in bovenstaande maatregelen
- Hebben geen fysiek contact met de gast of de eigendommen van de gast
- De 1,5 meter is leidend, we vragen de medewerkers elkaar en onze gasten aan te spreken mocht dit een keer vergeten worden. “Denkt u aan de afstand”?
- ook achter de schermen zijn de werkplekken zo ingericht dat onderlinge afstand wordt gewaarborgd.
- Niet helemaal fit? Dat betekent ook niet meer werken.
Hygiëne
- Om het contact tussen medewerkers en gasten te vermijden vragen we u uw kamer te verlaten op het moment dat deze wordt schoongemaakt.
- Wilt u de kamer voordat u deze verlaat goed ventileren. (Raam open).
- Geen raam open = geen housekeeping
- De airco’s mogen niet gebruikt worden!
- Algemene schoonmaak en desinfectie van contactoppervlakken als trapleuningen gebeurt meerdere keren per dag
- Medewerkers wassen achter de schermen continu de handen met desinfectiezeep.
- Algemene ruimtes worden extra schoongemaakt en gedesinfecteerd waar nodig.
- De medewerkers van de huishouding dragen handschoentjes en werken met professionele schoonmaakproducten en procedures.
Hartelijk dank voor uw medewerking en uw begrip. wij wensen u een fijn verblijf op Texel.
Team Havenhotel Texel